Regulamin

Jeśli poszukujecie wiedzy na temat zasad działania forum, w tym miejscu powinniście dowiedzieć się wszystkiego, czego potrzebujecie. Dokładny regulamin opisujący jak powinni postępować gracze oraz administracja, nowości, ogłoszenia, a także wiele innych aspektów dotyczących samej gry znajdziecie właśnie tutaj. Nowym jak i starym graczom polecamy zapoznanie się ze wszystkimi tematami w dziale „System Rozgrywki”, gdzie umieszczone są podstawy działania forum oraz wszelkie zasady gry. Dział informacji i aktualności służy też informowaniu was o wszelkich zmianach, jak i również wam graczom do umieszczania swoich propozycji na temat urozmaicenia rozgrywki oraz poprawek w obowiązującym ją systemie.
Awatar użytkownika
Akarai Tazaru
Posty: 3953
Rejestracja: ndz, 22 lis 2015, 16:50
Płeć: Mężczyzna
Wioska: Kumogakure no Sato
Ranga: Jōnin, Raikage
Wiek Postaci: 28
Siła: Yon Kaishi
Wytrzymałość: San Kaishi
Szybkość: San Kaishi
Zręczność: San Kaishi
Kontrola Chakry: San Kaishi
Zasoby Chakry: San Kaishi
Potencjał Genjutsu: Ni Kaishi
Kontrola KG: San Kaishi
Kontrola Raiton: San Kaishi
kontrola_suiton: San Kaishi
Walka Wręcz: San Kaishi
KP: viewtopic.php?f=36&p=259381#p259381

Regulamin

Post autor: Akarai Tazaru » czw, 11 lip 2019, 17:43

Uwaga!
Rejestrując się na forum, akceptujesz poniższe regulaminy!
Ostatnia aktualizacja:
01.02.2019

Oznaczenia odnoszące się do najniższych możliwych konsekwencji za złamanie poszczególnych punktów regulaminów:
  • [IN] - zasady regulaminów pełniące głównie rolę informacyjną.
    [Upm] - upomnienie słowne
    [O] - ostrzeżenie
    [Bk] - czasowa banicja na konto z którego użyciem został złamany regulamin.
    [Bip] - czasowa banicja na adres ip
    [PBk] - permanentna banicja na konto danego użytkownika
    [PBip] - permanentna banicja na adres ip
Jeśli wymierzone kary nie będą skutkować i gracz w dalszym ciągu będzie łamał regulamin, będą one stopniowo dla niego zwiększane. Kiedy zachowanie karanej osoby okaże się niereformowalne i administracja uzna, że szkodzi ona atmosferze panującej na forum, może otrzymać najwyższą możliwą karę - permanentną banicje na adres ip.

Regulamin forum

  • 1. [O] Nie spamujemy - każdy bezsensowny post ukarany zostanie ostrzeżeniem.
    2. [O] Zakaz pisania stylem: PoKeMonOwYm, CAPS LOCK i "Koffam wa$ w$zy$tk!ch" czy też ciągłego wysyłania jednego słowa w towarzystwie: „xDDDDDDDDDDDDDDD”.
    3. [Upm] Nie przeklinamy – zagwiazdkowane przekleństwa pozostają przekleństwami. Wszelkie próby obchodzenia tego punktu będą traktowane jako jego złamanie. Wyjątek stanowią posty fabularne prowadzonej postaci, gdzie w dialogach przekleństwa są dopuszczalne, jednak nie należy z nimi przesadzać, używając w nieuzasadniony sposób - np. gdy postać jest spokojna. W narracji przekleństw powinno się unikać, jednak incydentalnie mogą się pojawić, jeśli narracja obrazuje przemyślenia postaci.
    4. [O] Odnosimy się z szacunkiem do Administratorów oraz Moderatorów, a zwłaszcza do siebie nawzajem.
    5. [Bip] Zakaz reklamowania innych forów bez zgody Administratora.
    6. [Upm] Obowiązuje ortografia. Większość przeglądarek ma wbudowany słownik i należy z niego korzystać przed wysłaniem postu. Jeśli masz wyraźne problemy z poprawną pisownią, staraj się chociaż pisać najlepiej jak umiesz.
    7. [O] Nick nie może zawierać wulgaryzmów, cyfr ani innych dziwnych znaków typu "@$%" musi być również klimatyczny i w miarę możliwości – oryginalny.
    8. [O] Jeśli ktoś uzna, że Administrator lub Moderator nie ma racji wobec danej sprawy, można podjąć rozmowę na temat jej zmiany, ale tylko poprzez merytoryczną argumentację w trakcie dyskusji pozbawionej wszelkich emocji, z zachowaniem zasad kulturalnej wypowiedzi.
    9. [O] Zakaz wszczynania kłótni. Wszystkie takie sprawy załatwiacie na GG, PW albo innych komunikatorach.
    10. [O] Prawidłowy post w każdym dziale powinien wprowadzać coś nowego do tematu, a nie dziesięć bezsensownych postów, np:
    - On: Mój pomysł lepszy...
    - Ona: Nie bo mój!
    - On: Niby czemu...?
    - itd...
    11. [Upm] Podpis nie powinien być za długi (zawierać może jeden obrazek lub gif maks. 550x200 i trzy linijki tekstu – lub więcej, jeśli tekst jest odpowiednio sformatowany).
    12. [O] Każdy post zamieszczony na forum dobrowolnie staje się własnością intelektualną Administracji Ninja Gaiden. Administracja ma prawo swobodnie zarządzać całą treścią, a kopiowanie, wykorzystywanie tekstu poza forum, bez zgody Administracji, jest całkowicie zabronione. Dotyczy tylko postów zamieszczonych w dziale "Początek".
    13. [O] Wykorzystywanie pełnionej funkcji na forum w celu uzyskania nieuzasadnionej korzyści - np. polubowne prowadzenie komuś misji w zamian za coś innego w toku fabuły dla naszej postaci - jest surowo zabronione i może skutkować pozbawieniem stanowiska na stałe.
    14. [O] Tak zwane „kolesiostwo” czyli ułatwianie życia na forum kolegom, a utrudnianie go graczom, za którymi nie przepadamy jest surowo zabronione. W przypadku pełnienia funkcji misjonarza, mistrza gry, supportu czy administratora, złamanie tego punktu może skutkować utratą stanowiska. Do takich zachowań należy również oczernianie czyichś pomysłów w dziale „Początek” nawet jeśli mogłyby mieć pozytywny wpływ na rozgrywkę. Za oczernianie nie uważa się uargumentowanej zdrowej krytyki.
    15. [O] Każda próba wykorzystywania na swoją korzyść zaistniałych luk we wszystkich regulaminach będzie surowo karana. Każdą zauważoną lukę należy bezzwłocznie zgłaszać administracji.
    16. [IN] Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany każdego regulaminu wraz z odnajdywaniem kolejnych luk oraz uchybień, które mogą zostać wykorzystane na niekorzyść użytkowników lub samego forum Ninjagaiden.pl. Zobowiązuje się również do poinformowania użytkowników o zmianach regulaminu.




Regulamin rozgrywki

  • 1. [PBk] Każdy gracz może posiadać jedną postać głównego bohatera, jedną towarzysza głównego oraz jedną mieszkańca. Dla każdej z nich należy posiadać osobne konta, więc dozwolona ilość założonych kont wynosi trzy - pod warunkiem, że każde konto to inny typ postaci. W innych przypadkach posiadanie multikonta karane jest banicją na wszystkie konta ponad limitem oraz ostrzeżeniem na pozostałe konta.
    2. [Bk] Zakazuje się dopisywania przedmiotów, technik, pieniędzy i wszelkich innych rzeczy w karcie postaci, jeśli ich zasoby nie uległy zmianie podczas rozwoju postaci w fabule.
    3. [O] Zresetowanie postaci musi być zaakceptowane przez administracje forum.
    4. [Upm] Zresetowana postać musi posiadać inne imię i nazwisko niż ta, którą grało się poprzednio.
    5. [O] Bezwzględny zakaz przebywania w kilku miejscach na raz oryginalną postacią - nie sklonowaną.
    6. [Upm] Opisywane czynności powinny mieć tryb niedokonany, chociaż trening napisany inaczej nie jest wykroczeniem – ostatecznie to, co się udało lub nie, zależy od oceny uprawnionej do sprawdzania tego osoby.
    7. [Upm] Wymagane jest by poprawnie napisany post zawierał przynajmniej cztery pełne linijki tekstu oraz zachowywał klimat i styl forum.
    8. [Bk] Bliższe stosunki między postaciami mają być - jeśli już naprawdę musicie - opisywane w sposób pozbawiony wulgaryzmów - z taktem i smakiem. Zabrania się opisywania scen seksu zawierających treści niezgodne z prawem, takie jak nekrofilia, zoofilia i tym podobne. Złamanie tego punktu grozi banem bez ostrzeżenia.
    9. [O] Prowadzone postacie, wydarzenia fabularne, a także rozdawanie nagrody muszą zachowywać klimat wykreowanego na forum świata. Niedozwolone jest wprowadzanie do fabuły rzeczy, które są niezgodne z indywidualnym uniwersum forum, np. karabinów maszynowych. Wszystkie nowości w świecie fabularnym muszą być omawiane z administracją.
    10. [O] Wszelkie próby ominięcia systemu są surowo zabronione.
    11. [IN] Administracja zastrzega sobie prawo do cofnięcia danego wydarzenia fabularnego, jeśli podczas analizy danej sytuacji znajdą się ku temu podstawy.




Regulamin pracowni

  • 1. [O] W pracowniach wypowiadać mogą się tylko Administracja, Support oraz Opiekun Pracowni wraz z zainteresowaną tym osobą - wnioskującą o stworzenie czegoś - reszta będzie karana ostrzeżeniami.
    2. [IN] Aby przedmiot oceny mógł zostać wdrożony do gry, musi zostać zaakceptowany przez: 4 osoby (jeśli w ich skład wchodzą tylko opiekunowie pracowni lub opiekunowie pracowni i support), 3 osoby (jeśli w skład oceniających wchodzi administrator)
    3. [IN] Każdy z oceniających ma prawo veta - czyli zablokowania możliwości dalszej oceny techniki i niedopuszczenia jej w obieg.
    4. [IN] Veto opiekunów pracowni może zostać zdjęte przez supporta i administratora, veto supporta może zdjąć wyłącznie administrator, natomiast veto administratora jest absolutne i tylko dogadanie się z nim może poskutkować dobrowolnym usunięciem blokady.
    5. [Upm] W pracowni nie dopuszcza się subiektywnych ocen (kierowanych emocjami, niechęcią do danego gracza i temu podobnymi pobudkami)
    6. [Upm] Ocena - uwagi i zastrzeżenia powinny być jasno określone, by zarówno oceniany jak i inni oceniający mogli je łatwo zrozumieć.
    7. [IN] Ocena ma być staranna - oparta o system panujący na forum i o zapisane zasady (niepisane również powinny być do pewnego stopnia przestrzegane). Przed oceną np. pracowni paktów ze stworzeniami należy zapoznać się z tematami związanymi z tworzeniem ich i ramami jakie można zaakceptować. W ten sposób należy postępować w każdej pracowni.
    8. [IN] Za każdą ocenę (chodzi o całościową ocenę jednej rzeczy, nie jeden post) otrzymuje się wynagrodzenie w postaci jednego punktu pracowni - PP.
    9. [IN] W przypadku oceny, która w jakiś sposób łamie regulamin pracowni, odejmuje się jeden punkt pracowni.
    10. [IN] Punkty pracowni podsumowywane są raz na dwa miesiące w wyznaczonym do tego temacie. Jeśli wyniki pracy z dwóch miesięcy będą równe 0, opiekunowie pracowni mogą zostać zwolnieni.
    11. [IN] Punkty pracowni można stracić łamiąc regulamin pracowni. Zależnie od występku, można zostać ukaranym utratą od 1 do 10 punktów. Punkty które zostały już rozliczone nie mogą zostać zabrane.
    12. [IN] Administracja zastrzega sobie prawo do cofnięcia/edytowania/usunięcia akceptowanego wcześniej przedmiotu oceny, jeśli w toku wydarzeń fabularnych i poprawności systemu rozgrywki okaże się to konieczne.
    13. [Upm] Administracja, Support oraz Opiekun Pracowni nie ma obowiązku dalszego tłumaczenia swojej decyzji dotyczącej akceptacji - lub braku akceptacji - ocenianej rzeczy w pracowni, jeśli dotychczas przedstawione argumenty nie przemawiają do ubiegającego się gracza o akceptacje przedmiotu oceny i nie jest możliwy żaden kompromis.
    14. [Upm] Wszystkie rzeczy umieszczane do oceny muszą być tworzone według określonych indywidualnych dla wszystkich pracowni zasad, które można znaleźć w każdej z nich.
    15. [Upm] W pracowniach obowiązuje wysoka kultura osobista, zabrania się zachowań ofensywnych w kierunku oceniających oraz ocenianego oraz wyszydzania przedmiotu oceny.
    16. [Upm] Nadpobudliwość ze strony ocenianego, jeśli chodzi o zaakceptowanie jego pomysłu - w przypadku gdy jest on wyraźnie zbyt mocny lub w inny sposób negatywnie może wpłynąć na rozgrywkę - nie jest mile widziana.
    17. [Upm] Edycja jakiejkolwiek rzeczy po zaakceptowaniu jest możliwa bez konsekwencji tylko wtedy, kiedy jeszcze ów przedmiot oceny np. eksperyment nie został przeprowadzony / zdobyty w fabule. Wymaga się by edytowana wersja przedmiotu oceny umieszczona została w oddzielnym poście od pierwszej oraz zostały wyraźnie wskazane różnice, między starą a nową wersją.
    18. [Upm] Edycja rzeczy zaakceptowanych w pracowni i zdobytych już w fabule jest możliwa, jednak okupiona musi zostać kosztami z inwentarzu postaci np. Punktami Fabuły. Administracja ustala wielkość tych kosztów, zależnie od wielkości zmian, więc są one dla każdego przypadku indywidualne. Jeśli zmiany będą zbyt wielkie i znacząco będą mogły wpłynąć na przebieg rozgrywki, administracja ma prawo odmowy akceptacji przedmiotu oceny.



Regulamin ShoutBox

  • 1. [Upm] Obowiązuje przestrzeganie zasad ortografii zgodnie z szóstym punktem regulaminu forum.
    2. [Upm] Zakazuje się wszczynania i prowadzenia kłótni na chacie. Osobiste porachunki załatwiamy na PW, GG, Skype czy innych komunikatorach. Ostre dyskusje nie są uznawane za kłótnie, jednak jeśli rozmowa zacznie się wymykać spod kontroli i będzie dochodzić do obraźliwej wymiany zdań, administracja lub support ma prawo zareagować i upomnieć zamieszanych w zdarzenie graczy.
    3. [Bip] Zakaz reklamowania innych forów.
    4. [O] Wyzywanie / wyśmiewanie lub szydzenie z innych graczy oraz ich działań fabularnych jest surowo zabronione, a przejaw takiego zachowania może zostać ukarany ostrzeżeniem lub – jeśli to nie pomoże – banem. Za wyśmiewanie i szydzenie z działań fabularnych postaci nie uważa się prześmiewczych łagodnych komentarzy - o ile nie przeszkadzają one graczowi, który jest ich obiektem.
    5. [Upm] Zakaz pisania stylem: PoKeMonOwYm, CAPS LOCK (w nadmiernych ilościach) i "Koffam wa$ w$zy$tk!ch.
    6. [Upm] Zakaz ciągłego spamowania prośbami o odpis. Pojedyncze przypomnienie jest dopuszczalne, ale takie sprawy powinny być załatwiane na pw/gg, bądź innym komunikatorze.
    7. [Upm] Zakaz używania emotikon w nadmiernych ilościach.
    8. [O] Surowo zabrania się wyrażania rasistowskich, seksistowskich, dyskryminujących lub innych tym podobnych poglądów oraz żartowania na powyższe tematy. Wyjątek stanowi sytuacja, w której obecnym na shoutboxie osobom takie rozmowy nie przeszkadzają.
    9. [Upm] Nie używamy wulgaryzmów.
    10. [Upm]Zakaz spamowania, np. pisania czterech bezsensownych shoutów z rzędu.




Regulamin postępowania w sytuacjach skomplikowanych

  • 1. [O] Jeśli wydarzenie fabularne - misja, wyprawa, event - rozpoczęło się przed wprowadzeniem danej aktualizacji, obowiązują na nim zasady sprzed jej wydania. W sytuacji gdy wydarzenie fabularne nie jest jeszcze zakończone po trzech miesiącach od wprowadzenia aktualizacji, jego prowadzący ma obowiązek przestrzegać aktualnych zasad - o ile jest to możliwe.
    2. [IN] Jeśli wprowadzona aktualizacja nie wpływa znacząco na powodzenie / niepowodzenie misji / wyprawy / eventu, za zgodą administracji, prowadzącego oraz obecnych w wydarzeniu graczy, fabuła może być prowadzona wg. nowych reguł od ustalonego przez wszystkich momentu.
    3. [IN] Jeśli aktualizacja wprowadza zmiany, które psują pomysł na postać, jaki ustalił sobie gracz, administracja może wynagrodzić to, np. możliwością zmiany postaci bez konsekwencji lub w inny wspólnie omówiony sposób.
    4. [IN] Jeśli gracz wykorzysta technikę lub inną umiejętność, której opis jest nieścisły i niejednoznaczny, mistrz gry może poradzić się administratora, bądź na własny sposób zinterpretować opis zdolności z zachowaniem jej formy.
    5. [IN] Nieścisłości w technikach i innych rzeczach powinny być zgłaszane administratorom, w celu ich naprawienia. Dopóki nie zostaną wniesione poprawki obowiązuje czwarty punkt regulaminu postępowania w sytuacjach skomplikowanych.
    6. [IN] Reguły niezapisane nigdzie na forum, a powszechnie stosowane powinny być zgłaszane administratorom, w celu ich zapisania. Wobec tego punktu wszyscy użytkownicy forum powinni współpracować, aby zlikwidować niepisane zasady, jeśli takie istnieją.
    7. [IN] To że coś nie jest zapisane, nie znaczy że tak można. Należy pytać administracje, jeśli nie można odnaleźć zapisu dotyczącego danej reguły. Jeśli się okaże, że reguła powinna funkcjonować, według szóstego punktu regulaminu postępowania w sytuacjach skomplikowanych zostanie ona zapisana.
▌Wytrzymałość Psychiczna - Poziom 2 ▌Szybkie Wiązanie Pieczęci - Poziom 2 ▌Czytanie Śladów - Poziom 1 ▌
▌Kowal - Poziom 1 ▌Perswazja - Poziom 1 ▌Sztuka Pieczętowania - Poziom 1 ▌Sztuka Kamuflarzu - Poziom 1 ▌


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Informacje i aktualności”