Regulamin Tworzenia Technik

Awatar użytkownika
Akarai Tazaru
Posty: 3953
Rejestracja: ndz, 22 lis 2015, 16:50
Płeć: Mężczyzna
Wioska: Kumogakure no Sato
Ranga: Jōnin, Raikage
Wiek Postaci: 28
Siła: Yon Kaishi
Wytrzymałość: San Kaishi
Szybkość: San Kaishi
Zręczność: San Kaishi
Kontrola Chakry: San Kaishi
Zasoby Chakry: San Kaishi
Potencjał Genjutsu: Ni Kaishi
Kontrola KG: San Kaishi
Kontrola Raiton: San Kaishi
kontrola_suiton: San Kaishi
Walka Wręcz: San Kaishi
KP: viewtopic.php?f=36&p=259381#p259381

Regulamin Tworzenia Technik

Post autor: Akarai Tazaru » czw, 29 sie 2019, 19:24

Obrazek

Tworzenie własnych technik
W tym temacie znajdziecie wszelki informacje związane z tworzeniem własnych technik. Opcja ta udostępniana jest już od pierwszych kroków gry na naszym forum. Każdy chcący stworzyć unikatową technikę musi na samym początku założyć temat w dziale: Tworzenie własnych technik z imieniem i nazwiskiem swojej postaci w temacie. To właśnie tam będzie umieszczał wytwory swojego umysłu. Technika opisywana jest według poniższego schematu, który możecie uzupełniać wedle własnego uznania, lecz starajcie się zachować czytelność pierwowzoru:
  • Kod: Zaznacz cały

    [b]Nazwa techniki:[/b]
    [b]Ranga techniki:[/b]
    [b]Typ Jutsu:[/b]
    [b]Pieczęci:[/b] 
    [b]Opis techniki:[/b] 
    [b]Zalety:[/b]
    [b]Wady:[/b] 
  • Przykładowa technika własna:
Pokaż/Ukryj:
Obrazek

Regulamin tworzenia technik
  • 1. Technika powinna zawierać japońską, lub japońsko brzmiącą nazwę. Nie może ona zawierać w sobie wulgaryzmów lub innych treści zabronionych przez regulamin forum. Nazwa techniki powinna w jakiś sposób nawiązywać do jej wykonania lub efektów jakie powoduje oraz zachowywać klimatyczną formę.
    2. Technika dostępna jest dla postaci jeśli zostanie ona zaakceptowana przez co najmniej trzy osoby za to odpowiedzialne (w tym jedna akceptacja przez członka Administracji), wyceniona, jej koszt uiszczony, a następnie napisany trening.
    3. Własne jutsu, po akceptacji, wymagają opłacenia ich kosztu, by móc cieszyć się ich posiadaniem. Nie musimy uczyć się technik własnych!
    4. Jeśli postać gracza podczas stworzenia techniki, bierze udział w jakimś wydarzeniu (misja/wyprawa/egzamin), ma prawo jej się nauczyć, pod warunkiem, że sprzyjają temu fabularne okoliczności, tj. nie znajduje się w środku walki, nie znajduje się w środku rozmowy, itd. Gdy siedzimy w środku lasu, gdzie nikomu nie będziemy przeszkadzać, jak najbardziej możemy się jej nauczyć.
    5. Techniki, które są identyczne z tymi już istniejącymi np. kolejne ostrze z Raitonu będą odrzucane. Tworząc własne techniki możecie ulepszać, lub czerpać już z tych istniejących jak to miało miejsce w kanonie. Przykładem takiego rozwiązania może być Chidori Nagashi, lub Raiton Kage Bunshin no Jutsu będący techniką bazującą na efektach Techniki Cienistego Klona. W przypadku tworzenia nowych wariantów bazujących na jutsu graczy wymagana jest zgoda jej autora na stworzenie swojego dzieła o podobnych właściwościach, bądź poznanie techniki bazowej przez naszą postać.
    6. Opis techniki musi zawierać następujące informacje: sposób wykonania, wszystkie wymagania, jakie trzeba spełnić, ilość chakry potrzebny do jego użycia, zasięg i ewentualny czas utrzymywania się efektów jeśli jest to technika pasywna
    7. Zabronione jest kopiowanie jutsu charakterystycznych dla klanów, oraz specjalizacji bez ich posiadania. Przykładowo dozwolone jest tworzenie technik polegających na manipulacji i kontroli płomieni, lecz nie piasku. Możecie stworzyć technikę modyfikującą daną część ciała, lecz nie może ona wkraczać w charakterystykę takich klanów jak Tenpin, lub Akamichi.
    8. Tylko jedna technika/artefakt/specjalizacja na raz do oceny, nie spamujemy 5 technik, bo nie będą oceniane w ogóle.
    9. Nie edytujemy wrzuconych technik - po narzuconych poprawkach przez sprawdzających, wklejamy technikę w nowym poście, w którym ów poprawki uwzględniliśmy.
  • Koszt własnych technik
    (podczas akceptacji administrator lub support powinien podać koszt techniki, gdyż wartości podane poniżej są jedynie poglądowe)
    • Rangi D - ~ 10 Punktów Fabuły
      Rangi C - ~ 20 Punktów Fabuły
      Rangi B - ~ 30 Punktów Fabuły
      Rangi A - ~ 60 Punktów Fabuły
      Rangi S - ~ 120 Punktów Fabuły

Obrazek

Szczegółowy opis szablonu

Omówmy teraz szczegółowo wszystkie pola w szablonie tworzenia własnej techniki:

Kod: Zaznacz cały

[b]Nazwa techniki: [/b]
Pierwszym polem jest nazwa techniki. Do jej tworzenia polecamy używanie wszelkiej maści tłumaczy na język japoński np. Tłumacz Google. Jako, że nie zajmujemy się tutaj dywagacjami na temat poprawności języka japońskiego możecie naginać składnie tak, by brzmiało to po prostu dobrze, lecz nie koniecznie było zgodne z zasadami pisowni. Możecie również dodać tak jak w przypadku przykładowej techniki wolne tłumaczenie na język polski nadając technice więcej klimatyczności.

Kod: Zaznacz cały

[b]Ranga techniki: [/b]
Kolejne dość banalne pole określające rangę techniki. Im wyższa ranga techniki tym więcej możliwości i siły posiadać będzie dane jusu. To jaką rangę tam wpiszemy zależne jest od tego jak potężną technikę pragniemy dodać do naszego arsenału i podlega ograniczeniom tak samo jak w wypadku standardowych technik:

Genin - Może tworzyć tylko i wyłącznie jutsu rangi D.
Chūnin- Może tworzyć tylko jutsu rang D i C.
Jōnin - Może tworzyć tylko jutsu rang D, C oraz B.
Seiei Jōnin- Może tworzyć tylko jutsu rang D, C, B oraz A.
Sennin - Może tworzyć jutsu wszelkiej rangi (włącznie z S).

Kod: Zaznacz cały

[b]Typ Jutsu:[/b]
Zgodny z mechaniką forum opisaną szczegółowo w tym temacie: Typy jutsu.

Kod: Zaznacz cały

[b]Pieczęci:[/b]
Pole to zawiera wyszczególnione pieczęci ręczne potrzebne do użycia jutsu. Ułatwiają one kontrolę i koncentracje chakry pozwalając naginać ją i kształtować wedle woli użytkownika. Lista standardowych pieczęci ręcznych obejmuje:
Pokaż/Ukryj:
Oczywiście lista pieczęci nie ogranicza Was. Możecie stworzyć własne unikatowe ręczne znaki, lecz pamiętajcie o tym by dokładnie opisać je w treści techniki!

Kod: Zaznacz cały

[b]Opis techniki:[/b]
Pole to nie musi być poprzedzone tą nazwą co zostało zaprezentowane na przykładzie Furaito Chidori. Jak sama nazwa wskazuje zawiera ono właściwą charakterystykę naszego jutsu począwszy od warunków, które trzeba spełnić przed jej użyciem, poprzez samo jej wykonanie, oraz efekty jakie powoduje. Tutaj należy zawrzeć wszelkie istotne informacje, które pomogą w późniejszej grze Tobie, oraz prowadzącemu przygodę Mistrzowi Gry. Wszystkie informacje jakie MUSZĄ się tu znaleźć wyszczególnione są w regulaminie tworzenia własnych technik, który dostępny jest powyżej.

Kod: Zaznacz cały

[b]Zalety:[/b]
Subiektywna ocena tworzącego odnośnie pozytywnych aspektów jutsu. Starajcie się nie ukrywać celu, który przyświecał Wam przy tworzeniu tej techniki co pozwoli na uniknięcie późniejszej ponownej oceny.

Kod: Zaznacz cały

[b]Wady:[/b]
Inaczej słabe strony techniki według tworzącego dane jutsu. Należy tutaj unikać znajdowania na siłę minusów techniki, które są oczywiste np. podatność na techniki Uwolnienia Błyskawic przy ziemnej zbroi, lub wrzucania wad, które wcale nimi nie są.
▌Wytrzymałość Psychiczna - Poziom 2 ▌Szybkie Wiązanie Pieczęci - Poziom 2 ▌Czytanie Śladów - Poziom 1 ▌
▌Kowal - Poziom 1 ▌Perswazja - Poziom 1 ▌Sztuka Pieczętowania - Poziom 1 ▌Sztuka Kamuflarzu - Poziom 1 ▌


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Tworzenie własnych technik”